ناحیه اصلی منو
ناحیه منو
امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ ، ساعت : ۲۱:۵۳
مکان فعلی شما : صفحه اصلی / دسته‌بندی نشده, ویژه انتخابات > فرصت ها و پتانسیل های شرق استان مورد غفلت واقع شده

فرصت ها و پتانسیل های شرق استان مورد غفلت واقع شده

حمزه سلیمانی کاندیدای احتمالی مجلس یازدهم در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بیستون گفت :فرصت ها و پتانسيل هاي شرق استان كه مورد غفلت واقع شده است. 🔺این کارشناس استانداری کرمانشاه بیان داشت : شرق ...

حمزه سلیمانی کاندیدای احتمالی مجلس یازدهم در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بیستون گفت :فرصت ها و پتانسیل های شرق استان که مورد غفلت واقع شده است.


🔺این کارشناس استانداری کرمانشاه بیان داشت : شرق استان به سبب موقعیت جغرافیایی که دارد دارای آب و هوای مناسب و از نظر جاذبه های باستانی و طبیعی دارای ظرفیت های قوی گردشگری و… می باشد که عدم توجه کافی به آن باعث گردیده که شرق استان (شهرستانهای کنگاور . هرسین و صحنه ) به جایگاه واقعی توسعه خود نرسند سالهاست که سخن از توسعه و پیشرفت شهرستانهای مذکور به گوش می رسد ولی آنچنان که ما داریم می بینیم نیست .


🔹سلیمانی در ادامه افزود : به نظر من پیشرفت و توسعه در جهان و کشور خصوصا در شرق استان از مسیر نیروی انسانی آغاز می شود ولی به دلیل عدم وجود زیر ساخت های اقتصادی ،صنعتی و آموزشی که در گذشته باید توسط نیروی انسانی در این شهرستانها فراهم می شد اکنون نه تنها شاهد پیشرفت نیستیم بلکه در حال پسرفت هم هستیم .


🔹این کارشناس سیاسی گفت : شما ببینید که روز به روز آمار جوانان بیکار شهرستانهای صحنه و کنگاور و هرسین روبه می توان امیدوار بود که شهرستان های مذکور به سمت و سوی توسعه حرکت نماید به عنوان نمونه احداث کارخانه قند که چند سال است مردم کنگاور فقط اسم آن را شنیده اند مبنی بر اینکه که مقرر است کارخانه مذکورتاسیس شود و همچنین طرح احداث کارخانه شیشه فلوت که کاربرد آن در صنعت ساختمان می باشد و مواد اولیه آن نیز در استانهای همجوار وجود دارد و همچنین در کنار کارخانه ایران خودرو صحنه می توان طرح تولید کیسه هوای خودرو و طرح تولید پلوس خودرو که در جلوبندی انواع خودرو کاربرد دارد اقداماتی را جهت توسعه و پیشرفت منطقه انجام داد و همچنین با توجه به وجود پتروشیمی بیستون و کرمانشاه اجرای طرح های پودر های شوینده اسید سولفوریک و کود اوره با پوشش گوگردی که دارای راندمان بالا و مزایای بسیار زیادی برای خاک و گیاهان دارد و در کشاورزی کاربرد زیادی دارند و مواد اولیه آنها نیز ۱۰۰ درصد داخلی می باشد .

شهرستان هرسین این پتانسیل را دارد که طرح های زیر دستی صنایع پتروشیمی را در آن شهرستان عملیاتی نمود .

در آخر لازم است گفته شود با توجه به موقعیت استان کرمانشاه و هم مرز بودن با کشور عراق می توان با تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستانها اقدامات اساسی برای رفع یا کاهش معضل بیکاری در استان با مکانیسم صادرات به کشور فوق الذکر از طریق تامین اعتبار لازم و جذب سرمایه گذار به موفقیت نسبی دست یافت .

خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید