ناحیه اصلی منو
ناحیه منو
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ، ساعت : ۱۱:۳۲
مکان فعلی شما : صفحه اصلی / اجتماعی, دسته‌بندی نشده > جلسه ساخت و سازهای غیرمجاز در هرسین

جلسه ساخت و سازهای غیرمجاز در هرسین

‍ به منظور پیشگیری و برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاهای شهرستان هرسین جلسه ای به ریاست دکتر احسان خسروی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری برگزار شد. به گزارش ...

‍ به منظور پیشگیری و برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاهای شهرستان هرسین جلسه ای به ریاست دکتر احسان خسروی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بیستون نیوز دکتر خسروی در این جلسه به تشریح آسیب ها و تبعات ناشی از ساخت و سازهای غیر قانونی و بدون مجوز در مناطق روستایی پرداخت و اظهار داشت : تاثیرات منفی این ساخت و سازها علاوه بر تغییر کالبدی روستا تعرض به محیط زیست ، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی را بدنبال دارد.

به گفته معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری هرسین متأسفانه در احداث بناهای بدون مجوز بر کیفیت ، استحکام و استاندارد بودن سازه هیچگونه نظارتی نیست و ممکن است در حریم یا بستر رود خانه ها نیز ساخته شوند. دکتر احسان خسروی در بخش دیگری از سخنانش از اعضای جلسه خواست نظارت های خود را گسترش دهند و از ظرفیت دهیاران برای کسب اطلاع از اینگونه اقدامات غیر قانونی استفاده کنند. معاون فرماندار هرسین همچنین از اعضای جلسه خواست رصد مناطقی که احتمال ساخت و ساز غیر مجاز در آن وجود دارد را در اولویت قرار دهند.

دکتر احسان خسروی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان هرسین از اعضای جلسه خواست با فرهنگ سازی از وقوع اینگونه اقدامات در مناطق روستایی پیشگیری کنند.

در این جلسه همچنین سیر مراحل اداری و در نهایت معرفی متخلفان به دستگاه قضایی مورد بررسی قرار گرفت و بر برخورد های اولیه بعنوان یک عامل بازدارنده در جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی تاکید شد. پیامدهای اجتماعی تجاوز به عرصه های ملی و محیط زیست ، بازرسی در روزهای تعطیل و نظارت مستمر مراجع صدور پروانه های روستایی در روند احداث بنا از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید