ناحیه اصلی منو
ناحیه منو
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ ، ساعت : ۰۸:۵۸
مکان فعلی شما : صفحه اصلی / اجتماعی, دسته‌بندی نشده, صدای مردم > برداشت غیرمجاز ماسه از بستر رودخانه گاماسیاب

برداشت غیرمجاز ماسه از بستر رودخانه گاماسیاب

یک مقام مسئول به خبرنگار بیستون نیوز گفت:در هفته های گذشته برداشت غیرمجاز زیادی ماسه از رودخانه گاماسیاب داشته ایم.تخمین اولیه حدود ۳ هزار تن را نشان می دهد. ♨️وی افزود؛ متاسفانه در این دستبرد به ...

یک مقام مسئول به خبرنگار بیستون نیوز گفت:در هفته های گذشته برداشت غیرمجاز زیادی ماسه از رودخانه گاماسیاب داشته ایم.تخمین اولیه حدود ۳ هزار تن را نشان می دهد.

♨️وی افزود؛ متاسفانه در این دستبرد به محیط زیست و منابع ملی شهرداری هرسین و یک شرکت بتن سازی که در شهرک صنعتی پریوه فعالیت دارد از سوی امور آب هرسین و بیستون به دستگاه قضایی معرفی و توسط پلیس تشکیل پرونده قضایی انجام و به دادگاه بیستون معرفی شده اند. در این خصوص چند دستگاه ماشین آلات آنها نیز توقیف شده است.

♨️متاسفانه شهرداری هرسین نیز مقادیر زیادی ماسه برداشت نموده است که بوسیله ماشین آلات و دستگاههای خود در چندین نوبت و با استفاده از تعطیلی ادارات و تاریکی شب در آخر هفته مبادرت به این کار نموده است.

♨️اگرچه شهرداری هرسین در نامه نگاری های خود ار یک سو برداشت ماسه را منکر شده و از سوی دیگر در حال رایزنی با فرمانداری هرسین است که مجوزی در این خصوص دریافت نماید.

♨️خوشبختانه دادگاه بیستون بصورت جدی در حال پیگیری است و دستورات خوبی را هم صادر کرده است .

♨️یکی از معاونت های فرمانداری در صدد قانونی جلوه دادن این تخلف محرز و فیصله دادن این جریان بود که پیشنهاد می شود تخلف اشخاص و شرکت‌های خصوصی با دستگاه‌های دولتی را یکسان برخورد کنند و از قانونی جلوه دادن تخلف شهرداری هرسین به بهانه مصرف ماسه در پروژه‌های عمرانی شهر پرهیز نمایند چرا که حجم ماسه برداشتی و مقصد بارگیری برای شهر نبوده است.

♨️لازم به ذکر است که برداشت ماسه از بستر رودخانه ها در صورت داشتن مجوز تا ۱۵ آبان میسر است و از این تاریخ ببعد تخلف محسوب می شود.

♨️حجم برداشت ماسه به حدی زیاد است که عنوان کردن مصرف عمرانی شهر متصور نیست.

♨️حجم برداشت ۱۵۰۰ متر مکعب ماسه در این پرونده وجود دارد که حدود ۳۰۰۰ هزار تن برآورد می شود.

♨️ماسه هایی که توسط ماشین آلات شهرداری برداشت شده بوسیله نیروهای شرکتی شهرداری و با نظارت معاونان شهردار هرسین در چهار یا پنج هفته متوالی در روزهای (شب) پنجشنبه و جمعه صورت گرفته است.

♨️این حجم عظیم از ماسه به یک شرکت بتن در شهرک صنعتی (آ) و یک شرکت ماسه شویی در جاده پتروشیمی واقع در پل چهر (چ) منتقل گشته است.

♨️تقاضامندیم در خصوص این تخلف بزرگ احتمالی سازمان بازرسی و حراست استانداری نیز ورود نمایند که این حجم عظیم در چه راستایی برداشت و ماشین آلات شهرداری با چه مجوزی از شهر خارج شده اند.

♨️در اکثر مواقع که گزارش آتش‌سوزی‌ مزارع و منازل در روستاهای هرسین به آتش‌نشانی داده می‌شود اجازه خروج آنها از شهر داده نمی‌شود اما در این مورد ماشین آلات شهرداری به دفعات از شهر خارج شده اند.

♨️شرکت خدمات شهری طرف قرارداد شهرداری نیز در خصوص استفاده غیر قانونی شهرداری از نیروهایش در خارج از حیطه کاری آنها معترض است و عنوان داشته یکی از نیروهایش در این مورد آسیب دیده است.#بیستون_نیوز #تخلف#دست_درازی_معادن#محیط‌زیست

خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید