ناحیه اصلی منو
ناحیه منو
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ، ساعت : ۰۱:۵۹
مکان فعلی شما : صفحه اصلی / اجتماعی, دسته‌بندی نشده, ویژه انتخابات > ضرب العجل ۱۰ روزه فرماندار هرسین در رابطه با نهرهای آب هرسین

ضرب العجل ۱۰ روزه فرماندار هرسین در رابطه با نهرهای آب هرسین

‍ ضرب الاجل فرماندار هرسین به ادارات : ۱۰ روزِ کلیه اطلاعات مربوط به انهار چهارگانه جمع آوری شود/ حل مشکلات مقطعی را نمی پذیرم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیستون نیوز ، طی جلسه ای ...

‍ ضرب الاجل فرماندار هرسین به ادارات : ۱۰ روزِ کلیه اطلاعات مربوط به انهار چهارگانه جمع آوری شود/ حل مشکلات مقطعی را نمی پذیرم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیستون نیوز ، طی جلسه ای به ریاست امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین و با حضور نجف میرزاحسینی معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ، شهردار و روسای ادارات امور منابع آب و آب و فاضلاب ساماندهی و مدیریت دائمی نهرهای شهر هرسین در دستور کار قرار گرفت.

شاه آبادی در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت : از رودخانه سراب هرسین ۴ نهر مرینه ، خندق ، برآفتاب و میانور منشعب میشود و با گذر از بافت های قدیمی و جدید مشکلاتی را برای سازه هایی که بصورت غیر قانونی بر روی این‌ نهرها ایجاد شده است بوجود می آورد.

فرماندار هرسین در این جلسه بر رفع مشکلات و مدیریت این انهار بصورت همیشگی و دائمی تاکید کرد و اظهار داشت : دیگر نمی پذیرم رسیدگی به مشکلات ناشی از نهرهای چهارگانه، بصورت مقطعی و در بازه های زمانی خاص باشد بلکه باید این مشکلات بصورت اصولی و زیر بنایی حل و فصل گردد.

به گفته فرماندار هرسین ساخت و ساز منازل مسکونی و واحد های تجاری غیراصولی و بدون اخذ مجوز بر روی این نهرها علاوه بر تجاوز به حریم آنها، باعث بروز مشکلاتی برای این منازل و واحد ها شده است و با بارش نزولات آسمانی، موجب ایراد خسارت فراوان به منازل طول مسیر و همچنین مسدود شدن نهرها می گردد.

فرماندار هرسین ادامه داد : متاسفانه مالکان این واحدهای مسکونی و تجاری بدون هیچگونه رویکردی و فکر به آینده اقدام به ساخت و ساز بر روی نهرها نموده اند و هم اکنون با توسعه بافت شهری مشکلات فراوانی برای خود و ادارات خدمات رسان بوجود آورده اند.

امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین بیان داشت : مسدود شدن نهرها توسط زباله ها از مهمترین دلایلی است که باعث نفوذ آب به داخل سازه های غیر‌ مجاز میشود.

مشخص نمودن مسیر و طول این نهرها و قسمت هایی که سرپوش دارند و یا فاقد سرپوش هستند ، مشخص‌ نمودن قسمت های مختلفی از این نهرها که پاکسازی و یا در گذشته لوله گذاری شده اند ، شناسایی کامل خانه ها و ساخت و سازهای فاقد مجوز و دارای مجوز که بر روی این نهرها قرار دارند و همچنین معین شود آب این نهرها در طول مسیر خود به چه اندازه در زیر تاسیسات و اماکن وجود دارد از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید