ناحیه اصلی منو
ناحیه منو
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ، ساعت : ۱۳:۵۱
مکان فعلی شما : صفحه اصلی / اجتماعی, دسته‌بندی نشده, فرهنگی > آگاه سازی و گسترش فرهنگ عمومی راهی برای مقابله با اعتیاد جوانان

آگاه سازی و گسترش فرهنگ عمومی راهی برای مقابله با اعتیاد جوانان

‍ 🟥ارتقاء آگاهی های عمومی و گسترش فرهنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهمترین راهبرد پیشگیری از اعتیاد جوانان است ⬅️دکتر علیرضا ساوری مشاور ارشد و رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از ...

‍ 🟥ارتقاء آگاهی های عمومی و گسترش فرهنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهمترین راهبرد پیشگیری از اعتیاد جوانان است

⬅️دکتر علیرضا ساوری مشاور ارشد و رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:ارتقاء آگاهی های عمومی و گسترش فرهنگ پیشگیری عامل مهم در پیشگیری از اعتیاد جوانان است.

💢 به گزارش بیستون نیوز به نقل از اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه دکتر ساوری مشاور ارشد و رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ،در مراسم افتتاحیه مرکز سلامت و توانمند سازی نوجوانان دختر در استان کرمانشاه که دکتر نیکزاد عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه و نماینده یونیسف و سایر مسئولین استانی حضور داشتند، بیان داشت: تبلیغ و عرضه مواد مخدر در فضای مجازی نگران کننده بوده و ممکن است الگوی مصرف و شیوه مصرف را جهشی نماید.

💢وی تصریح کرد: کاهش سن اعتیاد در کشور و شیوع و تنوع مصرف روانگردان های جدید به ویژه در بین نوجوانان و جوانان می بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.

💢دکتر ساوری در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: در شرایط فعلی افتتاحیه مرکز سلامت و توانمندسازی نوجوانان دختر در معرض خطر بزه دیدگی یا بزهکاری مواد مخدر در استان کرمانشاه بسیار هوشمندانه است و به عنوان یک طرح و الگو میبایستی مورد توجه و حمایت قرار گیرد .

💢دکتر ساوری افزود: مسائل مرتبط با مواد مخدر چند وجهی و چند لایه بوده و روش ها و شیوه های سنتی درچگونگی مواجهه با این پدیده کافی و پاسخگو نیست . نیازمند بهره گیری از شیوه های نوین و استفاده حداکثری از ظرفیت ابزار و فن آوری های نوین در این حوزه می باشیم.

💢مشاور ارشد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه عنوان داشت :راهبرد اصلی قوه قضاییه تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه فرهنگی و اجتماعی با اولویت جوانان و نوجوانان در معرض خطر بزه دیدگی جرائم مرتبط با مواد مخدر قرار دارد.

💢این مقام عالی قضایی بیان داشت : ارتقاء آگاهی های عمومی و گسترش فرهنگ پیشگیری با تمرکز بر پیشگیری از اعتیاد نوجوانان وجوانان در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قرار دارد.برگزاری دوره های آموزشی رشد مدار زندگی و مهارت های زندگی با بهره گیری موثر از ظرفیت مشارکت های مردمی و با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های حاکمیتی در دستور کار قرار داشته و با تولید محتوا های پیشگیرانه در صدد کاهش و پیشگیری از جرایم مربوط به مواد مخدر جوانان و نوجوانان هستیم.

💢 دکترساوری در بخش پایانی مصاحبه خود با واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه افزود: در حوزه پیشگیری و مقابله با جرائم مواد مخدر دارای قوانین فاخر و مقررات خوب و محکمی هستیم. این توقع و انتظار وجود دارد که با همکاری موثر دستگاهها و الزام مسئولین به اجرای وظایف و تکالیف قانونی آنها شاهد کنترل و مهار و کاهش این پدیده به ویژه در بین جوانان باشیم .

💢وی یادآور گردید: کنترل و نظارت بر عملکرد و فعالیت مرکز سلامت و توانمند سازی نوجوانان دختر امری ضروری و اجتناب ناپذیر بوده و مسئولین ذیربط دستگاه ها موظف و مکلف هستند ضمن حمایت از اجرای این قبیل طرح‌ها و برنامه‌ها بر حسن عملکرد این مرکز نظارت عالیه را به عمل آورند.مسئولین مرکزفوق نیزموظف هستند نسبت به ارسال گزارش عملکرد خود به صورت هفتگی ماهانه سه ماه یکبار و شش ماهه و سالانه به دستگاه‌های مربوطه اقدام نموده و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت عملکرد این مرکز بایستی در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گیرد. در صورت موفقیت عملکرد این مرکز و نتایج مطلوب آن امکان بهره گیری از مدل و الگوی شهر کرمانشاه در سایر شهرستان‌های تابعه و سایر استان‌های کشور میسر خواهد شد

خبرنگار و انتشار دهنده جلال نیک کام

خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید