ناحیه اصلی منو
ناحیه منو
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ ، ساعت : ۱۴:۵۹
مکان فعلی شما : صفحه اصلی / اجتماعی, دسته‌بندی نشده, ویژه انتخابات > فرماندار هرسین در حضور استاندار کرمانشاه چه گفت؟

فرماندار هرسین در حضور استاندار کرمانشاه چه گفت؟

‍ 🔹(۱)️در ابتدای جلسه شورای اداری شهرستان هرسین که با حضور استاندار و نماینده مردم در‌ مجلس شورای اسلامی برگزار شد امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین با ارائه گزارشی بخشی از فعالیت های توسعه ...


‍ 🔹(۱)️در ابتدای جلسه شورای اداری شهرستان هرسین که با حضور استاندار و نماینده مردم در‌ مجلس شورای اسلامی برگزار شد امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین با ارائه گزارشی بخشی از فعالیت های توسعه ای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید در این شهرستان را از سال ۱۳۹۵ تا کنون ارائه نمود و طی سخنانی اظهار داشت : ️از سال ۱۳۹۵ و از انگیزه های حضور اینجانب در شهرستان هرسین تلاش برای حل و فصل مشکلات عدیده این شهرستان بوده است.

🔹️فرماندار شهرستان هرسین در ادامه با ارائه پورپوینتی به ارائه اقدامات انجام شده و مشکلات پیشروی این شهرستان پرداخت و بیان داشت :

🔹️از سال ۱۳۸۳ عملیات احداث بزرگراه پلیس راه به هرسین با پیشرفت فیزیکی ۴ کیلومتر از ۲۲ کیلومتر آغاز شده بود و از آنجا که اعتبارات آن بصورت قطره چکانی و استانی اختصاص می یافت عملا پیشرفت چندانی نداشت و در این راستا با تلاشها و حمایت های استاندار و نماینده وقت مردم در مجلس شورای اسلامی اعتبارات آن از استانی به ملی تخصیص پیدا کرد و پروژه مذکور با سرعت قابل توجهی و طبق استاندارهای بروز راهسازی و با زیرسازی بتن تکمیل شد.

🔹️با پیگیری های انجام شده و به منظور احداث زیر گذر شهرک الزهرا در بیستون ، بزرگراه هرسین به پلیس راه ، احداث راههای روستایی ، آسفالت معابر شهری و روکش آسفالت از سال ۹۵ تا ماه جاری ۶۲ میلیارد تومان توسط دولت در شهرستان هرسین هزینه شده است .

🔹️با اقدامات صورت گرفته و در راستای استفاده از کشت های جایگزین و توسعه باغات ، کشت زعفران از ۲۰۰۰ متر به ۱۰ هکتار افزایش داشته و باغات شهرستان به ۲۵۰ هکتار افزایش پیدا کرده است و در احداث گلخانه ها با حمایت های استاندار محترم رشد قابل توجهی در شهرستان وجود دارد.

🔹️ایجاد پروژه آبخیزداری و آبخوان داری روستای تمرگ با اعتبار ۳ میلیارد تومان در حال اجراست و این پروژه مهم نقش مهمی در راستای تغذیه سفره های آبهای زیرزمینی ، کنترل روان آب ها و ذخیره نزولات آسمانی در این حوزه آبریز دارد.

🔹️در حوزه شهری و در سال ۹۵ یکی از مهمترین مطالبات مردم بزرگوار هرسین ساماندهی مجموعه رها شده تاریخی سراب هرسین بود که بارها توسط استاندار محترم و معاونین ایشان مورد بازدید قرار گرفت و بعد از هماهنگی های انجام شده و با اختصاص اعتبارات لازم این مجموعه در ۲ فاز و طی طراحی های دقیق تکمیل شد و در حال حاضر نیز ورودی و موزه گلیم این مجموعه توسط پیمانکار در دست احداث می باشد.

‍ 🔹️(۲) در حوزه خدمات شهری و روستایی اقدامات مهمی همچون آسفالت معابر شهری و روستایی و برای ایجاد خیابان مهم شهید حسینی ، ساماندهی و لایروبی رودخانه مرکزی و ایجاد پارک های ورمحله هرسین و ولیعصر (ولیعصر) بیستون ، سنگ فرش بلوار امام‌حسین (ع) بیستون ۱۶ میلیارد و هفتصد میلیون تومان اعتبار هزینه شده است .

🔹️ در حوزه آب شرب شهر ۴۵ هزار نفری هرسین دو مخزن با سیلیس بسیار آلوده و کدر وجود داشت که به محض بارندگی آب را بیشتر کدر و آلوده می ساخت و بر اساس حمایت های استاندار و معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی ایشان و با اختصاص ۶ میلیارد تومان تصفیه خانه اضطراری این شهر با یک طرح جدید احداث و با حضور جناب آقای دکتر امیری معاونت رئیس جمهور محترم افتتاح گردید.

🔹️ شبکه آبرسانی شهر هرسین بخاطر ته نشین شدن و رسوب کدورت آب در آن نیازمند شستشوی کاملی است .

🔹 ۸۶ کیلومتر از ️۱۲۱ کیلومتر شبکه فاضلاب شهر هرسین ساماندهی شده و شهر بیستون نیز فاقد شبکه فاضلاب می باشد و به منظور رفع این مشکل نیازمند اعتبارات ملی و کشوری هستیم.

🔹️در حوزه آبرسانی روستایی نیازمند اعتباراتی به منظور تکمیل تعدادی از مجتمع های آبرسانی هستیم و تعدادی از روستاهای تحت پوشش این مجتمع ها که مشکل آبرسانی داشته اند با استفاده از ظرفیت چشمه ها و چاههای اطراف روستا به آنها آبرسانی شده است.

🔹️در حوزه فرهنگ و هنر ساماندهی مجموعه تاریخی بیستون را در دست اقدام‌ داریم ، سال گذشته به همین منظور اعتبارات خوبی اختصاص داده ایم و به منظور ایجاد روشنایی و ویدیو مپینگ نیازمند اعتبارات ویژه ای هستیم و با تحقق این امر شاهد توسعه صنعت توریسم و ماندگاری بیشتر گردشگران در این مجموعه خواهیم بود.

🔹️احداث مجتمع فرهنگی و هنری شهر هرسین از نتایج سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بود و از سال ۹۵ مورد پیگیری جدی قرار گرفت ، با کمک و همراهی شورای شهر و شهرداری یک قطعه زمین به‌ منظور اجرای پروژه در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و پس از پیشرفت فیزیکی خوبی که داشت بعلت مسائل مختلف همچون تورم پروژه راکد ماند .

🔹️در سالجاری مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به منظور تکمیل مجتمع فرهنگی هنری هرسین اختصاص داده شده است و پیمانکار آن نیز مشخص مشخص شده است .

🔹️مجتمع فرهنگی هنری بیستون با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند اعتبار است و می بایست تعیین تکلیف شود.

🔹نوسازی و تجهیز سالن چند منظوره انقلاب هرسین که بیش از یک دهه بصورت متروکه مانده بود در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر با پیشرفت بسیار خوبی در حال نوسازی و تعمیر است.

‍ 🔹️(۳) از مهمترین مشکلاتی که توسط استاندار محترم در شهر هرسین حل و فصل شد پروژه فیبر نوری برای افزایش شبکه های تلویزیونی و کیفیت این شبکه ها بود.

🔹️اجرای تئاتر خیابانی با موضوع آسیب های اجتماعی در شهر هرسین نتایج بسیار خوبی داشت ، در طی دو سال اجرای تئاتر خیابانی در هرسین حدود ۱۰۰ اجرا و با حضور هنرمندانی از ۱۳ استان برگزار شد و طی مکاتبات صورت گرفته توسط استاندار محترم با وزیر محترم ارشاد انتظار داریم این رویداد مهم فرهنگی بصورت ملی و با اعتبارات ملی ادامه یابد.

🔹️در حوزه بهداشت و سلامت شهری و روستایی اقدامات مهمی مانند احداث پایگاه فوریت های پزشکی چشمه کبود ، مرکز جامع سلامت روستای قیسوند ، مرکز سلامت جامع شهری شماره ۲ هرسین و روستای چهر با اعتبار ۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان انجام شده است.

🔹️در راستای اصلاح و بهینه سازی شبکه برق رسانی شهرستان ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

🔹️در حوزه ورزش شهرستان و در سال ۹۶ با توجه به بررسی ها و بازدیدهای صورت گرفته با اختصاص ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کلیه زیرساخت ها ، فضاهای ورزشی و استخر سرپوشیده که به شدت فرسوده شده بود تجهیز و نوسازی شد.

🔹️طی پیگیری های صورت گرفته توسط معاونت محترم سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری و نماینده محترم وقت مردم در مجلس شورای اسلامی بمنظور ایجاد مجتمع اداری در شهر بیستون مکانی برای احداث مجموعه اداری اختصاص یافت و مجوز احداث آن نیز با حمایت های استاندار محترم صادر شد و حال با اعتبار ۱ میلیارد و ۹۰۰ تومان در حال ساخت است .

🔹️در سال ۹۵ حدود ۴ واحد صنعتی نیمه تعطیل در شهرک صنعتی هرسین وجود داشت و در حال حاضر با پیگیری های انجام شده زمینی برای تحویل وجود ندارد ولی عدم وجود آب شرب در این شهرک مشکلی مهمی محسوب میشود.

🔹️در حوزه گازرسانی در سال ۱۳۹۷ بعنوان شهرستان سبز معرفی شدیم و در این راستا ۹۷ درصد از روستاهای هرسین از نعمت گاز برخوردار هستند.

🔹️در راستای اشتغال از مجموع ۲۵ واحد صنعتی راکد شهرستان هرسین ۹ واحد آن با حمایت های استاندار محترم و کارگروه رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشت و مابقی در دست مطالعه و پیگیری هستند و به سرمایه گذاران واقعی واگذار خواهند شد.

🔹️در سال ۹۷ و ۹۸ در بحث اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان اختصاص داده شد و با اقدامات صورت گرفته میزان جذب این اعتبارات به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت و در این راستا اولین شهرستان در راستای جذب اعتبارات اشتغالزایی هستیم و همچنین بر اساس تاکیدات استاندار محترم و معاون محترم‌ هماهنگی امور اقتصادی استانداری برند سازی گلیم هرسین بعنوان یکی از استعدادهای زنان هرسینی بصورت جدی پیگیری شد و به همین منظور بیش از ۳۵۰۰ نفر آموزش های جدید گلیم بافی را فراگرفتند و ۴۲ کارگاه گلیم بافی با تسهیلات کم بهره ایجاد شد.

🔹️در راستای توسعه ، معرفی و اقتصادی سازی گلیم هرسین با همکاری اساتید بسیار خوب بخش خصوصی ، مدیر کل میراث ، شهرداری و شورای شهر هرسین ۴ اقدام مهم و اساسی (بشرح ذیل ) بمنظور جهانی سازی گلیم صورت گرفت :

  • کسب نشان ثبت شده تولید استاندارد گلیم
  • کسب نشان جهانی گلیم
  • کسب نشان جغرافیایی گلیم
  • کسب نشان بین المللی(wip0) گلیم

‍ 🔹️(۴) تعیین تکلیف محل دفن بهداشتی پسماندهای شهری ، بحث دفن بهداشتی پسماندهای جامد شهری هرسین بعد از آب شرب مهمترین موضوع در این شهر است ، حال با توجه به توسعه شهر هرسین جایگاه فعلی دپو و دفن زباله که در سال ۱۳۵۲ ایجاد شده است دیگر جواب گوی میزان زباله تولیدی که حدود ۱۰۰ تن در روز است نیست و از معضلات این محل احتراق طبیعی در فصل تابستان و ایجاد آلودگی در شهر و ایجاد نارضایتی مردم و اعتراض شبکه بهداشت است و در همین راستا در سال ۹۵ اقداماتی به منظور مطالعه و اخذ مجوز های لازم و تعیین محلی جدید به منظور دفن بهداشتی این زباله ها انجام گرفت و تنها نقطه ای که بر اساس مطالعات صورت گرفته به منظور دفن بهداشتی زباله تشخیص داده شد در جنوب شهر هرسین قرار دارد.

🔹️دفن زباله در محل یاد شده بصورت کاملا بهداشتی انجام میشود و هیچگونه مشکل زیست محیطی ایجاد نمیکند ولی متأسفانه با تحریک هایی که برخی از مسئولین شهری انجام دادند و با وجود برگزاری دو جلسه با اهالی روستاهای اطراف محل اجرای این طرح و اعلام حساسیت ها به آنان توسط اینجانب ، دادستان و رئیس دادگستری همچنان با این اهالی مشکل داریم و مردم مانع اجرای طرح میشوند.

🔹️موضوع مذکور در شورای تامین مطرح و با توجه به اینکه بهداشت عمومی شهر ۴۵ هزار نفری هرسین در خطر است مصوب گردید این طرح با قدرت اجرا شود ولی بخاطر حاشیه هایی که ممکن است بوجود آید موضوع به منظور تعیین تکلیف به معاونت محترم سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ارجاع داده شده‌ است .

🔹️به منظور تامین اعتبار و ادامه عملیات ساماندهی شبکه فاضلاب شهر هرسین نیازمند اعتبارات ملی هستیم .

🔹️تعیین تکلیف واحد های اقتصادی کاغذ غرب و تامین بیستون ، گوهرتاب و گوهر نخ ، اعطای تسهیلات برای نوسازی کارخانه های سنگ بری منطقه ، ایجاد زنجیره فرآوری سنگ و بازارچه سنگ ، تامین آب میان مدت و بلند مدت شهر هرسین ، تکمیل زیرگذرهای چهر و بابازید و نیاز به اعتبار به منظور تکمیل پل دوم بر روی رودخانه گاماسیاب از دیگر مواردی بود که توسط فرماندار هرسین مطرح شد.

خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید