ناحیه اصلی منو
ناحیه منو
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ، ساعت : ۲۲:۳۵
مکان فعلی شما : صفحه اصلی / اجتماعی, دسته‌بندی نشده, ویژه انتخابات > نقطه ای خاکستری روی نقشه هرسین، نه شهر است و نه روستا

نقطه ای خاکستری روی نقشه هرسین، نه شهر است و نه روستا

گزارش میدانی پایگاه خبری تحلیلی بیستون نیوز در محله محمد آباد (شهرک قائم) شهرستان هرسین: تابستان در خاک، زمستان در گِل خبرنگار افتخاری بیستون نیوز؛ میگوید: از مرکز کرمانشاه 40 کیلومتر به طرف شرق استان حرکت ...

گزارش میدانی پایگاه خبری تحلیلی بیستون نیوز در محله محمد آباد (شهرک قائم) شهرستان هرسین: تابستان در خاک، زمستان در گِل

خبرنگار افتخاری بیستون نیوز؛ میگوید:
از مرکز کرمانشاه ۴۰ کیلومتر به طرف شرق استان حرکت کنیم، به نزدیک ترین شهرستان استان، شهری با جمعیت قابل ملاحضه ای به نام هرسین میرسیم؛ وارد هرسین که می شوی ترافیک و شلوغی حاکم در خیابان امام(اصلی) نظرت را جلب می کند، ساعت از ۱۰ صبح گذشته است؛ زندگی در جریان است. مقصدمان محله محمد آباد (شهرک قائم) هرسین است که سالهاست ساکنین این کوچه ها از «خاکی» بودن کوچه های خود گلایه دارند. متاسفانه کوچه های آن حتی اسم هم ندارند،که بخواهم مستقیما آنها را نام ببرم، کوچه های آن فاقد آسفالت است و تمام فاضلاب شهر بدون هیچ پوششی از کنار منازلشان رد میشود.

وارد کوچه اصلی که شدیم با چند نفر از ساکنین این محل که مشغول گفتگو هستند، هم صحبت می شوم. خانمی گفت ۳۰ سال است در این کوچه زندگی می کند خاکی بودن کوچه های این محله را یک زخم کهنه توصیف می کند که گویی درمانی به جز پول نمی شناسد. وی با گلایه از اینکه در تابستان بچه ها در خاک بازی می کنند و زمستان بر اثر بارندگی همیشه کفش ها و ورودی منازلمان پُر از گِل می شود، ادامه می دهد: ساکنین این محله بار ها برای شهرداری، شورای شهر، فرمانداری، صدا سیما و خیلی از ارگان های مربوطه نامه نوشتند که برای آسفالت کوچه ها اقدام کنند، بیش از ۵۰ نفر از همسایه ها نامه ها امضاء کردند ولی هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم!
 

یکی دیگر از بانوان هم که گویی دل پُر دردی از خاکی بودن کوچه دارد، حرف همسایه اش را قطع می کند و می گوید: با سه بچه وقتی از محله خارج و به کمربندی جنوبی هرسین میرسیم تا از خیابان عبور یا اینکه سوار ماشین شویم،نگاه همه به طرف ما جلب میشه، خجالت می کشم چون لباس های من و فرزندانم در تابستان آنقدر پُر از خاک است که گویی از راه دور به شهر آمده ایم!در زمستان هم سر تا پا از گل!
 سال هاست که در این محله ساکن هستیم‌، بعضی از اوقات که با تاکسی به خانه می آیم،‌ حتی راننده تاکسی ما را به داخل این محله به دلیل خاکی و گلی بودن کوچه هایش، نمی برند، آژانس هم که زنگ میزنیم به محض فهمیدن آدرس مان، در خواست مان رد و گوشی قطع میکنند.

شخص دیگری که تازگی به جمع ما اضافه شده است از مسئولان می خواهد یک هفته بیایند و در این کوچه ها زندگی کنند،ما هم جزو همین شهر هستیم،چرا همیشه فرزندان مان باید از شدت گرد و خاک مشکل تنفسی داشته باشند و دارو مصرف کنند!
گناه ما چیست که دراین محله ساکن شده ایم؟ تقریبا نه تنها تمام کوچه محله ها و شهرک های مختلف هرسین آسفالته است(و سالانه مجددا اکثر آنها را آسفالت میکنند)،بلکه تا دور افتاده ترین روستا های شهرستان نیز از نعمت آسفالت محروم نیستند و یا حتی بعضی سنگ فرش هستند!اما سوال بی جواب ما اینه که چرا محله محمد آباد (شهرک قائم) که بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و در حاشیه شهر است، همچنان خاکی است!؟

تقریبا ۳۰ سال پیش که کمربندی جنوبی هرسین احداث نشده بود تمامی محل های اطراف محمد آباد (شهرک قائم)، که هنوز سازمانبندی خاصی نشده بودند و منازل به طور پراکنده بودند؛ با نقشه کشی اشتباه مهندسین در مرزبندی کمربندی جنوبی و خیابان فرمانداری سابق ؛ محله محمد آباد (شهرک قائم) را مانند لکه ای اضافه از سایر محلات و شهر جدا و آن را جز منابع طبیعی تلقی کردند(در صورتی که منازل این محله در همسایگی سایر مناطق تازه اضافه شده به شهر بود) و بطور خلاصه عمری ساکنان این محله را از تمامی امکانات رفاهی و انسانی محروم کردند.
 به خاطر اشتباه چند مهندس و مسئولین آن زمان، سرنوشت و عقب ماندگی سال های سال مردم فقیر نشین این محله را رقم زدند، مسئولین حال حاضر نیز هیچکس هیچ مسئولیتی را در اقبال اینجا قبول نمیکنند،نه زمین ها و منازل این محله را خریداری،تخریب و به طبیعت باز میگردانند! و نه آن را مانند سایر روستا ها، محلات و شهرک های دیگر شهر آباد میکنند!

بی هویت ترین منطقه ای که هیچ نام و نشانی نه به عنوان روستا یا شهرک در هیچ کجایی ندارد…..!

خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید