ناحیه اصلی منو
ناحیه منو
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ، ساعت : ۰۶:۳۱
مکان فعلی شما : صفحه اصلی / انتخابات, دسته‌بندی نشده, سیاسی > دخالت‌های فراقانونی آقای نماینده

دخالت‌های فراقانونی آقای نماینده

به گزارش بیستون نیوز، هر از چند گاهی شاهد سیاسی‌کاری‌های یکی از نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هستیم که به جای پرداختن به کار نمایندگی در مناصب اجرایی و عزل و نصب‌های سفارشی ...

به گزارش بیستون نیوز،

هر از چند گاهی شاهد سیاسی‌کاری‌های یکی از نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هستیم که به جای پرداختن به کار نمایندگی در مناصب اجرایی و عزل و نصب‌های سفارشی خدمت می‌کنند!

داستان عزل و نصب مدیران در شرق استان کرمانشاه ماجرای جدیدی است که طی آن آقای نماینده برای به‌کارگماردن تتمه دولت روحانی زمین و زمان را بهم دوخته است.

انتصابات سفارشی که پیش از این کار ویژه دیگر نماینده استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بود اکنون به دیگری واگذار شده تا بازی ربودن گوی سبقت نمایندگان استان از یکدیگر به همگان اثبات شود.

در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی از نمایندگان استان کرمانشاه برای دوباره نشستن بر مسند قدرت، سخت به تکاپو افتاده‌اند قدرتی که به جای بهره‌گیری از جنبه نظارتی و احقاق حقوق مردم در راستای منفعت‌طلبی استفاده شده است.

این زیاده‌خواهی‌های آقایان نماینده، روحیه ولایت‌پذیری آنها را زیر سوال می‌برد چه اینکه مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خود با صراحت فرمودند:

« یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرائی است؛ فرض بفرمایید وارد شدن در اینکه مدیرکل فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما مثلاً فرض کنید که چه کسی باشد، چه کسی نباشد؛ استاندار، فرماندار و از این قبیل. حالا یک وقت در مواردی یک حالت اضطراری ممکن است رخ بدهد که آن موارد استثنائی را من کاری ندارم اما به طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرائی باید کناره بگیرند، وارد شدن در ۸ زمینه گفتگو کردن و توافق کردن و امثال اینها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود.. یکی از آسیب‌ها این است که نماینده از اولی که وارد مجلس می‌شود، نقشه‌ی رسیدن به فلان پستِ مثلاً اجرائی را در سر خودش بپروراند -که وزیر بشود، مدیر بشود، فلان [مسئول] بشود- نه، این وظیفه‌ی نمایندگی بسیار مهم است. اگر انسان برای خدا کار بکند و درست کار بکند، از وظایف اجرائی اهمیتش بیشتر است، یا لااقل در مواردی به قدر آنها اهمیت دارد. این جور نباشد که ما تا وارد مجلس شدیم، به فکر بیفتیم که خب حالا چه کار کنیم که مثلاً در مرحله‌ی بعد یا در فلان دولت به فلان پست [برسیم]؛ اینها آسیب‌ها است…»

به راستی نمایندگان استان کرمانشاه تا چه میزان دین خود را در قبال مردم ادا کرده‌اند و به عنوان نماینده و وکیل مردم موفق به احقاق حقوق مردم این دیار شده‌اند‌.

نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تا چه میزان خود را از سیاسی‌کاری مصون داشته‌اند و منافع عمومی را بر متاع اندک دنیا ترجیح داده‌اند .

عملکرد سه سال اخیر هریک از نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به خوبی گویای اقدامات و جهت‌گیری‌های آنها است و صد البته در دوره بعدی انتخابات مجلس، مبنای عمل مردم ولایتمدار و انقلابی استان کرمانشاه قرار خواهد گرفت.

خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید