ناحیه اصلی منو
ناحیه منو
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ، ساعت : ۲۲:۳۹
مکان فعلی شما : صفحه اصلی / اجتماعی, دسته‌بندی نشده, فرهنگی > بالا رفتن سن ازدواج خطرناک است

بالا رفتن سن ازدواج خطرناک است

‍‍ فرماندار هرسین : بالا رفتن سن‌ ازدواج و تجرد از آسیب های حوزه جمعیت است / سنت های نابجا و تشریفات پر هزینه از آسیب های ازدواج آسان است سید برزو موسوی چشمه کبودی فرماندار ...

فرماندار هرسین : بالا رفتن سن‌ ازدواج و تجرد از آسیب های حوزه جمعیت است / سنت های نابجا و تشریفات پر هزینه از آسیب های ازدواج آسان است

سید برزو موسوی چشمه کبودی فرماندار شهرستان هرسین در اولین جلسه کمیته سامان ازدواج بر ضرورت فرهنگ سازی در راستای ترویج ازدواج آسان تاکید کرد.

وی همچنین ادامه داد : اعضای ستاد می بایست تمام تلاش خود را بر فراهم سازی بسترهای ازدواج آسان و بجا آوردن سنت پیامر را با توجه به فرهنگ شهرستان بکار‌ گیرند.

به گفته موسوی چشمه کبودی : مساله ازدواج در اسلام به حدی مورد توجه و اهمیت است که تحقق آن را در روایات به مثابه با احراز نیمی از دین ذکر کرده اند.

فرماندار شهرستان هرسین بیان داشت : جمعیت جوان و هوشمند ، جامعه و کشور را به سمت پیشرفت و توسعه سوق میدهد و از طرفی بالا رفتن سن ازدواج و تجرد از آسیب های حوزه جمعیت است.

سید برزو موسوی چشمه کبودی فرماندار هرسین افزود : نهادها و سازمان های مردم نهاد می توانند به ترویج ازدواج آسان در جامعه کمک کنند.

وی سنت های نابجا و افزایش تشریفات با صرف هزینه های سنگین و سرسام آور را بخشی دیگر از مشکلات ازدواج جوانان ذکر است.

سید برزو موسوی چشمه کبودی فرماندار شهرستان هرسین همچنین از اعضاء خواست با توجه به حوزه کاری خود طرح های قابل اجرا در راستای ازدواج آسان را تدوین و در جلسات بعدی ارائه نمایند.

موسوی چشمه کبودی فرماندار شهرستان هرسین تصریح کرد : از مهمترین مشکلات پیش روی زوج های‌ جوان عدم پرداخت به موقع تسهیلات و سختگیری در بحث ضامن وام ازدواج است که در صورت پرداخت در زمان مورد نیاز مشکلات مالی زوج ها رفع میشود.

همچنین در این جلسه مقرر گردید در جلسات بعدی ستاد از روسای کلیه بانک های شهرستان ، سمن های فعال در حوزه ازدواج و در صورت لزوم اعضای شورای اداری دعوت و از ظرفیت آنان در راستای اهداف و برنامه های ستاد استفاده شود.

در پایان حکم اعضای ستاد سامان ازدواج شهرستان هرسین توسط فرماندار به آنان اهدا گردید.

خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید