ناحیه اصلی منو
ناحیه منو
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ، ساعت : ۱۳:۴۴
مکان فعلی شما : صفحه اصلی / اجتماعی, دسته‌بندی نشده, سیاسی, ویژه انتخابات > دکتر علیرضا چناری در رادیو گفت‌وگو

دکتر علیرضا چناری در رادیو گفت‌وگو

خبرنگار جلال نیک کام برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب درباره مفاسد اقتصادی و با حضور دکتر چناری، استاد دانشگاه به روی آنتن رفت. چناری با اشاره به ...

خبرنگار جلال نیک کام

برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب درباره مفاسد اقتصادی و با حضور دکتر چناری، استاد دانشگاه به روی آنتن رفت.

چناری با اشاره به صدور فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال ۱۳۸۰ درباره فضای سیاسی و اجتماعی آن زمان یادآور شد: در آن زمان نگاه های مادی گرایانه در بین مسئولین رسوخ پیدا کرده بود که حاصل آن تفکر و اندیشه تجمل گرایی در شهرداری تهران، مسئولین با سفرها و اسکورت های خاص و ایجاد امضاهای طلایی شد.

وی با تصریح بر اینکه در بیش از ۳۰ سال گذشته بارها تاریخ ثابت کرده است رهبر معظم انقلاب یک نگاه با بصیرت در همه امور دارند، اظهار کرد: در ایامی که همه جا را غبار و مه گرفته است رهبر انقلاب با بصیرت خود، راه درست را تبیین می کنند و در این راستا ایشان فرمان هشت ماده ای تاریخی را بیان کردند.

این استاد دانشگاه وضعیت موجود در آن برهه تاریخی را از نظر فساد، نبود مطالبه گری و تجمل گرایی بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران باید در تراز اندیشه های امام و انقلاب و رهبری باشند. بر اساس تعریف امام، مدیریت به معنی با مردم، در کنار مردم و برای مردم است.

وی با بیان اینکه هر کجا که از مسیر درست و ریل اصلی انقلاب خارج شدیم، نتیجه فاصله گرفتن از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، اندیشه های امام و آرمان های انقلاب اسلامی بوده است ابراز کرد: امروز بعد از قریب به ۲۱ سال از صدور فرمان وقتی به مسیر طی شده نگاه می کنیم، پی می بریم متاسفانه اکثر به اتفاق مسئولان التزام عملی شان را به فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب نشان ندادند.

چناری وضعیت امروز در حوزه فساد اقتصادی را ناشی از عدم توجه به فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب دانست و عنوان کرد: نتیجه عدم توجه مسئولان در حوزه های مختلف، دادگاه های متعددی فساد اقتصادی است که ناشی از سوء استفاده مسئولین است.

وی مبارزه با فساد را یک امر فراجناحی بیان و تصریح کرد: عملکرد هر مسئولی که در پیام هشت ماده ای قابل بررسی نباشد و نمره قبولی نگیرد، این مسئول و فرد در تراز مدیریت جمهوری اسلامی نیست و باید کنار برود.

این استاد دانشگاه با یادآوری این مسئله که در ایران ۷۰ شهید برای هر میز مدیریتی تقدیم انقلاب اسلامی شده است، اظهار کرد: هر مدیریتی که هر صبح سر میز خود می نشیند باید بداند ۷۰ جوان برونمند انقلاب اسلامی در کنار او نظاره گر عملکرد او هستند. چه امروز بدون تردید حال دل مردم خوب نیست و باید بعد از ۲۱ سال آزمایش و خطا باید به این نتیجه برسیم اگر طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مبارزه با فساد عمل می کردیم، شاهد سلطان سکه، سلطان دلار و انواع سلطان ها نبودیم.

خبرنگار جلال نیک کام

خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید