ناحیه اصلی منو
ناحیه منو
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ، ساعت : ۰۴:۰۹
مکان فعلی شما : صفحه اصلی / اجتماعی, دسته‌بندی نشده > مواظب کلاهبرداری افراد سودجو از زائرین اربعین باشید

مواظب کلاهبرداری افراد سودجو از زائرین اربعین باشید

زائران اربعین حسینی (ع)مراقب کلاهبرداری افراد سودجو باشند معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با هشدار به زائران عتبات عالیات در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی‌ گفت: زائران اباعبدالله الحسین(ع)به تبلیغات و ...

زائران اربعین حسینی (ع)مراقب کلاهبرداری افراد سودجو باشند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با هشدار به زائران عتبات عالیات در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی‌ گفت: زائران اباعبدالله الحسین(ع)به تبلیغات و لینک‌های ارسال شده توجه نکنند و برای ثبت‌نام به سایت اصلی سازمان حج و زیارت (سماح)مراجعه کنند.

  ⬅️به گزارش پایگاه خبری بیستون نیوز به نقل از اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه دکتر نیکزاد عباسی در تشریح این خبر گفت: با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی (ع)و ثبت نام اینترنتی زائران برای سفر به عتبات عالیات فرصتی برای افراد سودجو و کلاهبرداران اینترنتی به وجود آمده تا با عناوین و شیوه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از احاد مردم نمایند.

  ⬅️وی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی مراقب کلاهبرداری با ترفندهایی نظیر صدور سریع ویزا باشند، افزود: برخی از کلاهبرداران با طراحی صفحات جعلی اینترنتی (فیشینگ) در قالب صدور سریع ویزای اربعین با سرقت اطلاعات بانکی افراد اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌نمایند.

  ⬅️دکتر نیکزاد عباسی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه به زائران عتبات عالیات توصیه کرد: حتما برای ثبت نام به سایت اصلی سازمان حج و زیارت به آدرس https://samah.haj.ir مراجعه نمایند و از لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی برای ثبت نام ارائه می‌شود خودداری کنند.  

⬅️دکتر عباسی با اشاره به برخی از ترفندهای کلاهبرداران در فضای‌مجازی از کاربران هم‌استانی خواست به ایمیل‌های ناخواسته و یا پیام‌هایی که تحت عنوان ثبت‌نام اربعین‌حسینی در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات اغواکننده و واهی اعتماد نکرده و به آنها، پاسخ ندهند.

  ⬅️وی ادامه داد: امروزه گوشی‌های تلفن همراه به‌ عنوان یکی از ملزومات سفر بوده و زائران از امکانات و اپلیکیشن‌‌های موجود در این گوشی‌ها برای برقراری ارتباط با خانواده‌های خود استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود قبل ازعزیمت به سفر کلیه اطلاعات شخصی و غیرضروری خود را از گوشی‌های خود تخلیه کنند.  

⬅️وی تاکید کرد : زائرین عزیز ضمن فعال‌سازی PIN سیم‌کارت و رمز گوشی‌، در طول سفر از تحویل گوشی‌ همراه  به افراد غیرخودداری و از اتصال به اینترنت‌هایی ناشناس و باز کردن فایل‌ها و پیام‌های ناشناس خود‌داری نمایند.

  ⬅️معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه در پایان گفت: زائران اخبار و اطلاعاتی که با پیاده روی اربعین در ارتباط است را تنها از ستاد مرکزی اربعین حسینی و مراجع رسمی کشور پیگیری کنند.

خبرنگار جلال نیک کام

خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید