ناحیه اصلی منو
ناحیه منو
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ ، ساعت : ۰۶:۱۰
مکان فعلی شما : صفحه اصلی / اجتماعی, دسته‌بندی نشده > یارانه کشاورزان ایرانی در جیب هندی ها

یارانه کشاورزان ایرانی در جیب هندی ها

بلایی که دولت برسر کارخانه های قندوشکر آورد/ یارانه کشاورزان ایرانی در جیب هندی‌ها مدیرعامل کارخانه قند بیستون در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بیستون نیوز گفت: دولت در سال جاری اقدام به واردات بیش ...

بلایی که دولت برسر کارخانه های قندوشکر آورد/ یارانه کشاورزان ایرانی در جیب هندی‌ها
مدیرعامل کارخانه قند بیستون در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بیستون نیوز گفت: دولت در سال جاری اقدام به واردات بیش از یک میلیون تن شکر برای تنظیم بازار کرده است اما در صورتی که نیمی از یارانه واردات شکر را به حمایت از تولید داخلی و کشاورزان اختصاص می‌داد از واردات بی‌نیاز بودیم.
محسن علی‌حسینی با اشاره به کاهش ورودچغندرقند به کارخانه‌های قند و شکراظهار کرد: سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و شورای اقتصاد برای تعیین نرخ خرید تضمینی چغندرقند، باعث شد که کشاورزان در سال زراعی گذشته به جای کشت این محصول اقدام به کشت گوجه و سایرصیفی جات کنند تادر سال جاری با کمبودچغندرقند و تولیدبیش‌ از اندازه گوجه‌فرنگی روبه‌رو باشیم.
وی افزود: در سال جاری تولیدچغندرقند در کرمانشاه نصف شد، به طوری که تولید این محصول از۶۵۰هزارتن به۳۵۰هزارتن کاهش‌ یافته است.

مدیرعامل کارخانه قند بیستون ادامه داد: سیل اخیر نیز بخشی از تولیدچغندرقند را از بین برداما به حدی نبود که باعث ازبین رفتن نیمی از محصول کشاورزان در سال زراعی گذشته شود.
وی تصریح کرد: با توجه به کاهش تولید شکر در کشور، شرکت بازرگانی دولتی ایران، اقدام به واردات یک میلیون تن شکر کرده درحالی‌که کل نیاز کشور به شکر، یک میلیون و ۸۰۰هزارتن تا۲میلیون تن است.
تعدیل نیروهای کار کارخانه های قند و شکر
علی حسینی اظهار داشت:میزان تولید در کارخانه ما نیز به یکسوم کاهش‌یافته و از۳۰هزارتن به۱۰هزارتن رسیده و ناچار شده‌ایم۹۰نفر از۳۰۰نفر کارکنان خود را تعدیل کنیم که این امر مشکلات بعدی را ایجاد کرده است.
وی گفت:گوجه‌فرنگی که در سال گذشته به‌جای چغندرقندتولیدشده بود امسال روی دست کشاورزان باقی‌مانده است و کارخانه رب نیزنمی‌توانندتمام محصول تولیدشده را خریداری کنند.
نصف یارانه واردات شکر برای خودکفایی کافی است
مدیرعامل کارخانه قند بیستون ادامه داد:اگرنصف یارانه‌واردات شکر با ارز۴۲۰۰تومان به تولید این محصول اختصاص می‌یافت برای کنترل قیمت نیازی به واردات بیش ازیک میلیون تن شکرنداشته‌ایم.
علی حسینی گفت: در حال حاضر دولت به خاطر یارانه شکر به کارخانه بدهکار است به‌طوری‌که کارخانه قند بیستون۱۲میلیاردتومان از سال۹۶طلب کار است؛دولت درحالی‌می‌گویدامکان پرداخت مطالبات کارخانه‌هارا ندارد که به راحتی ی اقدام به واردات نقدی شکر از هندمی‌کند.
وی اظهار داشت: دولت اعلام کرده است که کارخانه های قند و شکربرای دریافت طلب خوددر سیستم بانکی، بدهی ایجاد کنند تا با بدهی دولت به آنها تهاتر شود.

خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید