ناحیه اصلی منو
ناحیه منو
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ ، ساعت : ۰۷:۴۷
مکان فعلی شما : صفحه اصلی / اجتماعی, دسته‌بندی نشده > تخصیص اعتبارات جهت ساماندهی پل چهر

تخصیص اعتبارات جهت ساماندهی پل چهر

‍ شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان هرسین تشکیل جلسه داد. فرماندار هرسین از اختصاص اعتباراتی به منظور ساماندهی پل قدیم و ایمن سازی و تقویت پل جدید چهر خبر داد. با حضور امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان ...

پل چهر

‍ شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان هرسین تشکیل جلسه داد.

فرماندار هرسین از اختصاص اعتباراتی به منظور ساماندهی پل قدیم و ایمن سازی و تقویت پل جدید چهر خبر داد.

با حضور امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین ، نجف میرزاحسینی معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان هرسین با موضوع ساماندهی پل جدید و قدیم چهر تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه شاه آبادی به تشریح اقدامات و تدابیر اتخاذ شده در راستای مدیریت بحران سیل سالجاری پرداخت و اظهار داشت : با توجه به تجربیات کسب شده در راستای مدیریت بحران سیل سالجاری و به منظور جلوگیری از وقوع برخی حوادث و مشکلات قابل پیش بینی باید تدابیری اتخاذ کرد تا از تکرار مجدد آن مشکلات جلوگیری شود.

به گفته فرماندار هرسین حفاظت از مسیر های اصلی ، راههای روستایی ، ایمن سازی و تقویت پل ها ، لای روبی جوی ها و کانال های داخل شهر از مواردی هستند که تا قبل از شروع بارندگی ها می بایست ساماندهی شوند.

فرماندار هرسین تصریح کرد : از مهمترین عواملی که در زمان فصول بارندگی باعث آبگرفتگی در معابر شهر های هرسین و بیستون میشود ریختن زباله و ایجاد پل های سیمانی در مسیر نهرها ، جوی های آب و آبروها توسط برخی اصناف است و این علاوه بر بی توجهی به حقوق شهروندی و به خطر انداختن بهداشت عمومی باعث مسدود شدن مسیر آبهای سطحی و مسیل ها می شود.

شاه آبادی تصریح کرد : با توجه به هشدارهای هواشناسی و استفاده مطلوب از فرصت باقی مانده تا زمان بارندگی ها شهرداری های هرسین و بیستون باید نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از انسداد مسیر آبهای سطحی و لای روبی آبروها و مسیل ها اقدام نمایند.

لای روبی مسیل های شمال شهر هرسین و مسیل های منتهی به مسکن های مهر ، آرامستان لک و سالن مصوب سفر مقام معظم رهبری ( پیمان اکبری ) از دیگر مواردی بود که فرماندار هرسین بر اجرای صد در صدی آن تاکید کرد.

شاه آبادی در بخش دیگری از سخنانش به پیگیری ها و اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی پل قدیم و جدید چهر اشاره کرد و افزود : با توجه با جلسات برگزار شده در استانداری و پیگیری های بعمل آمده توسط استاندار محترم و معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری مقرر گردید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به احیاء دیواره پل قدیم و ساماندهی پل جدید جهت جلوگیری و پیشگیری از آسیبهای جدی که ممکن است جاده اصلی و پل جدید را تهدید کند اتخاذ نمایند .

فرماندار هرسین در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد خاکریز پل قدیمی به منظور تقویت و حفاظت از این پل تاریخی در زمان وقوع سیل تاکید کرد.

شاه آبادی همچنین بیان داشت : به منظور ساماندهی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابله با سیل در شهرهای هرسین و بیستون به شهرداری های این شهرها مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

احیاء نهرهای سنتی در دو طرف رودخانه گاماسیاب ، ایجاد آبرو به منظور هدایت آبهای سطحی ( در مسیر خط انتقال گاز ) در روستاهای فراش ، قره ولی ، چمبطان علیا و سفلی توسط شرکت گاز ، ساماندهی پل های زیر گذر راه آهن در ضلع شمالی روستای فراش ، مسیر اصلی جاده چهر به چمچمال ، روبروی پتروشیمی پلیمر ، روبروی روستای بزن آباد و ضلع جنوبی روستای قیطول توسط شرکت راه آهن ، لای روبی کانال ضلع جنوبی کارخانه قند بیستون ، ساماندهی حاشیه رودخانه‌ها ، تعیین دقیق حریم رودخانه گاماسیاب توسط اداره امور آب ، ساماندهی مسیل های پرحادثه و احیای مسیل های قدیمی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت و فرماندار هرسین بر اجرای آن مطابق با برنامه روز شمار تاکید کرد.

فرماندار شهرستان هرسین همچنین به مشخص شدن حریم قانونی رودخانه گاماسیاب و برخورد قانونی با کسانی که اقدام به ساخت و ساز یا کاشت درخت و یا کشاورزی در حریم و بستر این رودخانه در حوزه شهرستان نموده اند تاکید کرد.

خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید