ناحیه اصلی منو
ناحیه منو
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ ، ساعت : ۰۲:۰۴
مکان فعلی شما : صفحه اصلی / دسته‌بندی نشده > کد رهگیری در معاملات مسکن اجباری شد

کد رهگیری در معاملات مسکن اجباری شد

‍ بهرام کاکاوند رییس اتاق اصناف شهرستان هرسین در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بیستون نیوز گفت: کلیه مشاورین املاک باید از مورخه ۲۷ خرداد ماه، معاملات خود از قبیل خرید، فروش، رهن و اجاره ...


‍ بهرام کاکاوند رییس اتاق اصناف شهرستان هرسین در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بیستون نیوز گفت
:

کلیه مشاورین املاک باید از مورخه ۲۷ خرداد ماه، معاملات خود از قبیل خرید، فروش، رهن و اجاره را در سامانه اصناف ثبت کنند.

کاکاوند افزود؛ لازم است کلیه مشاورین املاک معاملات و قراردادهای خود را با استفاده از کد رهگیری انجام دهند .

لذا از کلیه همشریان عزیز خواهشمندیم بدون کد رهگیری هیچ گونه قولنامه ای را قبول نکنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی مشاورین املاک با آنها برخورد قانونی صورت گرفته و از طریق بازرسین اتاق اصناف و صنعت معدن و نیز با معرفی به تعزیرات حکومتی برخورد لازم انجام خواهد شد.

رییس اتاق اصناف شهرستان هرسین در ادامه افزود ؛ معمولا افرادی که تجربه زیادی در معامله ملک ندارند همیشه از این نگرانند که مبادا زمان قرارداد بستن کلاه سرشان برود. دریافت کد رهگیری املاک این اطمینان را به شما می‌دهد که ملک مورد معامله بدون اشکال است و قرارداد آن معتبر خواهد بود.

از آن‌جا که سامانه دریافت کد رهگیری املاک در سراسر کشور برقرار است از فروش همزمان یک ملک به چند نفر جلوگیری می‌شود. همچنین با دریافت این کد می‌توانید از قرار گرفتن ملک در طرح‌های شهرداری و میزان بدهی آن به بانک‌ها مطلع شوید.

این کد دریافت‌شده نزد مراجع قضایی از اعتبار کافی برخوردار است در نتیجه طرفین معامله نمی‌توانند پس از ثبت آن روی قیمت یا زمان تحویل ملک دبه کنند؛ در صورت رخ دادن چنین موردی می‌توان با در دست داشتن قرارداد و کد اخذشده، از شخص موردنظر شکایت کنید.

@bistoonnews1

خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید